Kutyák féregtelenítése Kisállat kezelések Ivartalanítás Nyúl, vadászgörény, teknős, madarak dr Nagy Ferenc szakállatorvos

Rehabilitácós kezelések, versenyekre, szemlékre felkészítések

Munkánk során a betegségek megelőzésében, az idős állatok általános állapot javításában, súlyos betegségekből való felépülés során a széles körben elterjedt általánosan használt gyógymódokat ötvözzük a tudományosan megalapozott kevésbé ismert, ritkábban használt, de hatékony gyógymódokkal.

A rehabilitáció során bentlakásos elhelyezéssel biztosítjuk a napi többszöri kezelést az állatok számára. A többnapi bentlakásos kezelés nyugalmat biztosít az állatoknak, javítja a beavatkozások hatékonyságát, lerövidíti a gyógyulási időt, és segíti a kezelések kivitelezését. Ezzel megelőzhetjük a szállításból következő stresszhelyzeteket is.

Munkánk az alábbi elvekre épül:
  • a gyógymódokat mindig egyénre szabottan állítjuk össze alapos kórelőzményi adatok felvétele és széles körű állapotfelmérés után,
  • kellő időt szánunk az állattartó kikérdezésére, tájékoztatására
  • a kezelési programot tervszerűen állítjuk össze, folyamatában nyomon követjük és a gyógyulástól függően módosítjuk,
  • a kezelés egy rövid távú –(5-7 napos-)és egy hosszú távú évekre előre tekintő programból áll,
  • programjaink fontos részét adja a szervezet méregtelenítése, a megfelelő étrend összeállítása, anyagcsere folyamatok egyensúlyának helyre állítása, és az immunrendszer erősítése. Ezáltal a szervezet öngyógyító folyamatait támogatjuk,
  • fontos szempont az, hogy hosszú távon a vegyi alapanyagú gyógyszereket mellékhatás mentes gyógynövényekkel, természetes alapú gyógymódokkal váltsuk fel,
  • a már korábban lezajlott betegségek figyelembe vételével a károsodott szerveket célirányosan erősítjük,
  • a mozgásszervi rehabilitáció, valamint a versenyekre, szemlékre való felkészítés során gyógytornát, elektromos izom stimulációs kezeléseket, mágnes terápiás és termoterápiás kezeléseket tervszerűen összeállítva egymással párhuzamosan alkalmazzuk,
  • a rövid távú kezelés után otthoni körülmények között tovább folytatható programot állítunk össze.

A gyógytorna során különböző segédeszközök igénybe vételével a testtartási reflexeket javítjuk, valamint koordinációs mozgásgyakorlatokat végeztetünk az állatokkal. Az elektromos izom-stimulációval a beidegzési zavarokból, valamint a végtagsérülésekből adódó izom -és izület elváltozásokat gyógyítjuk. A Bemer mágnesterápiás készülék a vérkeringés javításával az anyagcsere folyamatokra gyakorol kedvező hatást. A sejtek, szövetek tápanyag és oxigén ellátását fokozza, a káros anyagcsere termékek elszállítását serkenti. Előnyös hatásait kihasználva a gyógynövény terápia és a homeopátia alkalmazása mellett az immunrendszer erősítésére is igénybe vesszük. A helyi gyulladásos folyamatok csökkentésével a különböző okokból kialakuló allergiás bőrbetegségek, csont- és izületrendszeri elváltozások, légúti megbetegedések valamint a belső elválasztású mirigyszervek megbetegedéseinek gyógyításában fontos szerepet játszik. A nehezen gyógyuló betegségek terápiájában a homeopátiás kezelési lehetőségeket is igénybe vesszük.

Állatok rehabilitációs kezelései